Spelmogelijkheden

Het simpelste is gewoon lekker tikkertje en verstoppertje spelen met de guns of zet een parcours uit waarbij de targets geraakt moeten worden (de snelste is de winnaar). Maar een voorbeeld van verdere spelmogelijkheden zijn:

 

Spel 1: Shoot’m all (wordt het meeste gespeeld)

Welk team wordt het minste geraakt door de andere teams en wint hierdoor het spel?

Welke speler wordt het minste geraakt door de andere spelers en wint hierdoor het spel?

Iedere speler krijgt 1 geweer in een bepaalde teamkleur (deze kleur is te herkennen aan de lampjes op het geweer die oplichten). Elke speler begint het spel met 3 levensstreepjes. Deze lichtgevende streepjes in de eigen teamkleur bevinden zich aan de achterkant van de gun. Wanneer een speler tijdens het spel 2x wordt geraakt door een speler van een ander team, gaat er één levensstreepje van de speler af die werd geraakt. Wanneer een speler alle 3 levensstreepjes op heeft, heeft de speler een volledig leven verloren en kan de speler niet meer met het geweer schieten (het geweer gaat dan ook knipperen). De speler moet nu terug naar de centrale basis (spelleider) waar de gun van de speler wordt ‘herladen’. De speler kan nu weer verder spelen met 3 levensstreepjes. Op de scorekaart (zelf te maken) van de speler wordt wel één verloren leven aangekruist. Welk team en welke speler heeft aan het einde in totaal de minste levens verloren? Aan dit spel wordt een bepaalde tijd verbonden. Aangeraden wordt om korte potjes te spelen van maximaal 15 minuten. Hierdoor zal de spanningsboog des te hoger zijn. Zorg voor een eindsignaal wanneer de 15 minuten voorbij zijn.

 

Spel 2: Volledige veldslag

2 teams strijden tegen elkaar totdat een team volledig is uitgeschakeld. Het team met de meeste levens hebben gewonnen.

Iedere speler krijgt 1 geweer in een bepaalde teamkleur (deze kleur is te herkennen aan de lampjes op het geweer die oplichten). Elke speler begint het spel met 3 levensstreepjes. Deze lichtgevende streepjes in de eigen teamkleur bevinden zich aan de achterkant van de gun. Wanneer een speler tijdens het spel 2x wordt geraakt door een speler van een ander team, gaat er één levensstreepje van de speler af die werd geraakt. Wanneer een speler alle 3 levensstreepjes op heeft, kan de speler niet meer met het geweer schieten (het geweer gaat dan ook knipperen). De speler is dan ook uitgeschakeld. Het team waarvan uiteindelijk nog mensen in leven zijn wint tijdens dit spel.

 

Spel 3: Capture the Flag

Welk team vindt de vlag van de tegenpartij het snelste?

De teams verstoppen elk een vlag van hun eigen teamkleur in het bos. Vervolgens krijgen ze 1 geweer in de juiste teamkleur (deze kleur is te herkennen aan de lampjes op het geweer die oplichten). Elke speler begint het spel met 3 levensstreepjes. Deze lichtgevende streepjes in de eigen teamkleur bevinden zich aan de achterkant van de gun. Wanneer een speler tijdens het spel 2x wordt geraakt door een speler van een ander team, gaat er één levensstreepje van de speler af die werd geraakt. Wanneer een speler alle 3 levensstreepjes op heeft, heeft de speler een volledig leven verloren en kan de speler niet meer met het geweer schieten (het geweer gaat dan ook knipperen). De speler moet nu terug naar de spelleider waar de gun van de speler wordt ‘herladen’. De speler kan nu weer verder spelen met 3 levensstreepjes.
Tijdens het spel moeten beide teams op zoek gaan naar de vlag van het andere team zonder uitgeschakeld te worden. Wanneer een speler van een team de vlag van de tegenpartij heeft gevonden brengt deze speler de vlag naar de spelleider zonder uitgeschakeld te worden. Dit team wint, wat er meteen voor zorgt dat het spel is afgelopen.

Facebook reacties